مواد درسی پایه ششم ابتدایی تصویب شد
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش روز دوشنبه مركز اطلاع ‌رسانی و روابط‌ عمومی وزارت آموزش و پرورش، این اهداف و برنامه پس از تصویب به امضای رییس جمهور و رییس شورای عالی آموزش و پرورش رسید.

براساس این مصوبه وزارت آموزش و پرورش مكلف به برنامه ‌ریزی و ساماندهی فعالیت ‌های آموزشی و پرورشی دانش‌ آموزان تا پایان دوره ابتدایی، تهیه و تدوین كتاب های درسی و مواد آموزشی پایه ششم ابتدایی شد.

براساس این گزارش، تكمیل، تعمیق و تثبیت اهداف مصوب دوره ابتدایی متناسب با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش همسو با برنامه درسی ملی، تربیت همه جانبه دانش ‌آموزان در راستای دستیابی به مراتبی از حیات طیبه متناسب با موقعیت ‌ها و نیازهای جدید و پاسخ به اقتضائات آن و كسب آداب و مهارت ‌های ضروری برای ورود به دوره تحصیلی بعدی از اهداف كلی پایه ششم ابتدایی است.

این گزارش می‌ افزاید: در این مصوبه تربیت عقلانی و تقویت تفكر و تعقل، تعمیق باور به ارزشمندی نهاد خانواده، وطن، فرهنگ و هویت اسلامی ـ ایرانی و ارج نهادن به میراث فرهنگی، قانون، صداقت و پاكی، تقویت باور به هدفمندی خلقت و آشنایی با آداب و مهارت ‌های زندگی از جمله اهداف برنامه ‌های درسی پایه ششم ابتدایی عنوان شده است.

براساس این مصوبه قرآن (سه ساعت)، تعلیمات دینی و اخلاق (دو ساعت)، زبان و ادبیات فارسی (پنج ساعت)، مطالعات اجتماعی و آداب زندگی (سه ساعت)، ریاضیات (چهار ساعت)، علوم تجربی (دو ساعت)، هنر (دو ساعت)، سلامت و تربیت ‌بدنی (دو ساعت)، تفكر و پژوهش (یك ساعت) و كار و فناوری (یك ساعت) از درس های پایه ششم ابتدایی است.

همچنین یك ساعت از درس قرآن به صورت تجمیعی برای تقویت روخوانی و روانخوانی و انس با قرآن اختصاص می ‌یابد.

این مصوبه می افزاید: دانش آموزان پایه ششم ابتدایی در هفته 25 ساعت در كلاس درس حضور خواهند یافت.

مجموع ساعات درسی سالانه دوره ابتدایی شامل 850 ساعت تعیین شده است.

اجتمام ** 1788 **1569**





:: برچسب‌ها: دوستان ,
:: بازدید از این مطلب : 465
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: